![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUMl-Group-Kalendar_m.jpg)
Kalendáře RUML Group
Od roku 2022 vydáváme vlastní kalendáře s autorskými kresbami, které pro nás ručně kreslí Ivan Kubát.
Kalendář 2024
Tématem byly klasické české motocykly.
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2024/03/RUML-Group_02-2024_Torpedo.jpg)
Torpedo V4, z roku 1908-1909. Zážehový Vidlicový 4-válec, 1600cm3, 10 k, rychlost neznámá.
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2024/02/RUML-Group_01-2024_LK-Slavia.jpg)
Laurin & Klement Slavia Typ A. 1899, zážehový čtyřdobý vzduchem chlazený jednoválec, 184 cm3, 1,25 k, cca 40 km/h.
Kalendář 2023
Tématem byly klasické české automobily do 2. sv.v.
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUML-01-2023_Laurint-a-Klement-105.jpg)
Laurin a Klement 105. 1923-1925. Motor 4 válec SV 1791 cm³, 25 k, 80 km/h. Vyrobeno 277 ks. Obecní dům v Praze, architekti Osvald Polívka a Antonín Balšánek.
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUML-02-2023_Skoda-Popular.jpg)
Škoda Popular Monte Carlo. 1933-1946. Motor 4 válec SV 1400 cm³, 31 k, 110 km/h. Vyrobeno 72 ks.
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUML-03-2023_Skoda-860.jpg)
Škoda 860. 1929-1932. Motor 8 válců SV 3380 cm³, 60 k, 110 km/h. Vyrobeno 49 ks. Winternitzova vila, architekti Adolf Loos a Karel Lhota.
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUML-04-2023-Tatra-77.jpg)
Tatra 77, 1934-1938. Motor 8 válců 2969 cm³, 60 k, 145 km/h. Vyrobeno 255 ks. Zlínský monolitický železobetonový skelet 6,15 × 6,15 metrů, architekt František Lýdie Gahura.
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUML-05-2023_Aero-50-Dynamik.jpg)
Aero 50 Dynamik, 1939-1941. Motor 4 válce 1998 cm³, 50 k, 130 km/h. Vyrobeno méně než 10 ks. Kovařovicova vila, architekt Josef Chochol
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUML-06-2023_Tatra-80.jpg)
Tatra 80, 1930-1937. Motor 12 válců 5990 cm³, 120 k, 140 km/h. Vyrobeno 23 ks. Jurkovičův dům, architekt Dušan Jurkovič.
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUML-07-2023_Jawa-Minor.jpg)
Jawa Minor Roadster, 1937-1940 a 1945-1946. Motor 2 válce 616 cm³, 19,5 k, 95 km/h. Vyrobeno 3410 ks. 14m vysoká socha T.G.M. v Rudce u Kunštátu, sochař Stanislav Rolinek.
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUML-08-2023_Praga-Grand.jpg)
Praga Grand, 1912-1932. Motor 8 válců 4400 cm³, 88 k, 100 km/h. Vyrobeno 299 ks. Budova Elektrických podniků v Praze, architekti Adolf Beneš a Josef Kříž.
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUML-09-2023_Z5-Express.jpg)
Zbrojovka Z5 Express, 1935-1936. Motor 4 válce 1467 cm³, 40 k, 125 km/h. Vyrobeno 350 ks. Vstup do Zbrojovky Brno architekt Bohumír František Antonín Čermák.
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUML-10-2023_Wikov-70.jpg)
Wikov 70, 1930-1933. Motor 8 válců 3485 cm³, 70 k, 130 km/h. Vyrobeny 3 ks. Zámek Hluboká, architekti Franz Beer a Damasius Deworetzky
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUML-11-2023_Walter-Royal.jpg)
Walter Royal, 1931-1932. Motor 12 válců 7354 cm³, 120 k, 130 km/h. Vyrobeno méně než 5 ks. Továrna Walter, architekt František Bartoš.
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUML-12-2023_Praga-Golden.jpg)
Praga Golden, 1935-1942. Motor 6 válců 3468 cm³, 80 k, 130 km/h. Vyrobeno 140 ks. Pražský Hrad.
Kalendář 2022
Tématem byly klasické “ameriky”, oblíbený námět Ivana Kubáta, i proto, že jich pár vlastnil.
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUML-01-2022_Pontiac-Bonneville-1959.jpg)
Pontiac Bonneville 1959. Vyrobeno 27769 ks. Motor V8, 6,4l, 300k. Převodovka 3st manuál. Designer Paul Gillan. Od 3257 USD.
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUML-02-2022_Plymouth-Fury-1959.jpg)
Plymouth Fury 1959. Motor V8, 5,21l a 5,92l. Designer Virgil Exner. Od 2866 USD.
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUML-03-2022_Oldsmobile-Ninety-Eight-1959.jpg)
Oldsmobile Ninety Eight 1959. Motor V8 6,5l. Převodovka 4st automat. Designer Bill Mitchell
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUML-04-2022_Ford-Edsel-Pacer-1958.jpg)
Ford Edsel Pacer 1958. Vyrobeno 20 988 ks. Motor V8, 5,9 l. 303k. 2700-2993 USD.
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUML-05-2022_Mercury-Turnpike-Cruiser-1957.jpg)
Mercury Turnpike Cruiser 1957. Vyrobeno 16 861 ks. Motor V8, 6,0l, 290k. Převodovka 3st automat. Od 4103 USD.
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUML-06-2022_Chevrolet-Impala-Hardtop-Sport-Coupe-1959.jpg)
Chevrolet Impala Hardtop Sport Coupé1959. Vyrobeno 164 901 ks. Motor I6 3,9l, V8 4,6l 185k a V8 5,7l 335k. Převodovka 3 i 4st manuál, 2st automat
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUML-07-2022_Dodge-Custom-Royal-Lancer-1959.jpg)
Dodge Custom Royal Lancer 1959. Vyrobeno 6 278 ks. Motor V8, 5,9l, 309k. Převodovka automat. Designer Virgil Exner
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUML-08-2022_Chrysler-Imperial-Crown-1961.jpg)
Chrysler Imperial Crown 1961 Vyrobeno 12 285 ks. Motor V8 Hemi 6,4l, V8 6,8l a V8 7,2l.Převodovka 3st automat. Designer Virgil Exner a Elwood
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUML-09-2022_Cadillac-De-Ville-Sedan-1958.jpg)
Cadillac De Ville Sedan 1958. Vyrobeno přes 53 000 ks. Motor V8, 6,4l, 325k. Převodovka 4st automat. Designer Bill Mitchell. Od 4891 USD.
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUML-10-2022_Cadillac-Serie-62-1959.jpg)
Cadillac Serie 62 1959. Vyrobeno 70 736 ks. Motor V8, 6,0l, 325k. Převodovka 4st automat. Designer Harley Earl. Od 7400 USD
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUML-11-2022_De-Soto-Adventurer-1960.jpg)
De Soto Adventurer 1960. Vyrobeno 11 597 ks. Motor V8 350 k.
![](https://ruml-api.mirandamedia.cz/wp-content/uploads/2023/12/RUML-12-2022_Buick-Le-Sabre-1960.jpg)
Buick Le Sabre 1960. Motor V8, 6,0l, 250k. Převodovka 3st manuál, 2st automat. Designer Richard Zocchi.